KEPEZ


KEPEZ ÇIKIŞI

Bu sabah bisikletim ile KEPEZ yokuşunu, tek seferde çıktım ve indim.

CAT 2 ( % 5-7 ) sınıfından bir tırmanış olan KEPEZ; benim gibi bisiklete uzun yıllar binmemiş ve 46 yaşında birisi için aşılması gereken ilk hedefdi… Sonraki hedef ise; KORKUTELİ… Artık aradaki “GÜVER UÇURUMU”nu ve “THERMESOS”u dillendirmeyeceğim…

Yine sabah erken, 6:30 gibi Paşakavaklardan yola çıktım… 2-3 dakika sonra üşüdüğümü hissettim… İyi ki yanımda; geçen gün PERŞEMBE AKŞAMI BİSİKLET TURU‘nda (PAB) dağıtılan, “YAYAYA SAYGI” sloganı yazılı tşört vardı ve hemen onuda bir çırpıda üstüme geçiriverdim… Yola devam…

Paşakavaklar, Burhanettin Onat, Meydan, Eski Sanayi, Dünya Göz, Otogar, Vakıf Zeytinliği ve Kepez (15 km)…Evet, Çıkış güzergahım böyle olacak… İniş ise biraz farklılaşacak…

Sabahları erken, bulunduğum kentleri gezmesini severim… Çünkü; her kent kendine özgü bir telaş ile uyanır ve hareket eder sabahları… Ama; daha da önemlisi, her kentin kendine özgü bir sabah kokusu vardır… İşte bu kokuyu içime çekerim… Antalyanın ki, YASEMEN kokusudur…

Meydan Kavşağı’na kadar az-çok bu kokuyu hissederek yola devam ediyorum… Ama daha sonra, 2 koku kalıyor sadece havada… Fırınlardan gelen poğaça-simit kokusu ve malasef eksoz kokusu…Bir bisikletli olarak; araçların eksozlarına bu kadar yakın olmak çok rahatsızlık verici… Özellikle, Kepez Yokuşu’nda bunu tam olarak hissediyorum… Çam ağaçlarının arasından bol oksijen ile çekeceğimi hayal ederken; kamyon ve servis otobüslerinin dizel eksoz dumanlarını içime çekiyorum…

Bir zamanlar Kepez’in Antalya sahili ve limanı olduğunu biliyormuydunuz…? Sanırım H A Y I R… Evet; deniz tam 12 km geriye ve 200-250 mt. aşağıya çekilmiş…

Paşakavaklar-Kepez arası 12 km ve esas yokuşa kadar hafifce artan, zaman-zaman da bunu bacaklarınızda hissettiren tatlı bir eğim var…

Kepez’e doğru yaklaştıkça yol kenarında, işe gitmek için servis araçlarını bekleyen öbek-öbek çalışan grublarını görüyorum… Ne de olsa bu taraflar; “düşünün Antalya da mutlu bir Hollandalı” diyen şarkının aksine, VAROŞ kesimi… Akılıma geliyor; acaba benim eski elemanları da görebilirmiyim diye..? Derken tanıdık bazı simaların önünden geçiyorum… Yaşlanmışlar; ama duramıyorum, çünkü hızımı aldım ve tırmanış başladı… Başımla selam veriyorum, sanırım beni tanımadılar…

Evet artık tırmanıştayım…

KEPEZ; Burdur (Afyon-Ankara-İstanbul) yada Korkuteli ( Denizli-Muğla-Aydın-İzmir) istikametlerinden gelip Antalya ya giriş yaptığınız, çam ağaçları ile kaplı ormanlık bir alandır… Burası; bir anda kuş bakışı tüm Antalya’yı, Körfezi, Lara ve Konyaaltı Plaj’larını, sol tarafınızda Adana’ya kadar uzanan Toros’ları, sağ tarafınızda Kemer’e doğru giden Bey Dağları’nı ve çapraz solunuzda ise havada daireler çizerek inme sırasını bekleyen yolcu uçaklarını görebileceğiniz, doğal bir terasdır.

Zorlana-zorlana çıkıyorum yokuşu… Nede olsa CAT 2 seviyesinde… Amacım; bisikletden hiç inmeden çıkmak… Galiba başaracağım da…

49.Türkiye Bisiklet Turunda, fotoğraf çekmek için Kepez tırmanışını seçmiş; aracımızı ormanlık alanda bırakıp, bir süre çalının-çırpının içinde yürüyüp, yokuşa ulaşmıştık… Sonrada tırmanışın en sert ve fotoğraf açısının en uygun olduğu biryer bulup, PELOTONu beklemeye başlamıştık… Yokuş falan dinlemeyip, önümüzden birkaç saniye içinde geçtiklerini görünce de çok şaşırmıştık, doğrusu…

2013yds_2ls9389 © Levent ŞEN

2013yds_2ls9389 © Levent ŞEN

2013yds_2ls9397 © Levent ŞEN

2013yds_2ls9397 © Levent ŞEN

Please Read More-Bakınız: CYCLING TOUR OF TURKEY 2013

O an aklıma geldi bir an ve halime gülmeye başladım...DAYAN LEVENT 

E V E T  Ç I K T I M 

2 km’yi 15 dakikada aldım… Ortalama çıkış hızım 7,5 km/saat… Eh fena değil bence… Evet başarmıştım artık… Biraz dinlendim, su içtim ve şimdi asıl eğlenceli kısım başlıyor… “İ N İ Ş”

Jet hızında bir iniş….

Saldım kendimi aşağıya…

2,5 dakikada 2 km indim…

Sanırım hızım 50 km/saat civarında idi… Aslında; daha da hızlı inmek mümkün dü ama ben sürekli frenledim…

İnanılmaz bir hız, adrenalin ve çocukça bir mutluluk…

İnmek için tekrar çıkmayı göze alacağım ama başka bir zamanda…

Toplam Süre : 1:41:19

Ortalama Hız : 18 km/saat

En fazla Hız : 52 km/saat

Toplam Kat Edilen Mesafe : 30,55 km

07 EYLÜL 2013 Kepez,ANTALYA

I thought this  while cycling...

I thought this while cycling…

Thanks for following me

